Przeskocz do treści

Poniżej znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, przed rejsem.

Jeżeli masz dodatkowe pytania, zadzwoń lub napisz do mnie.

 Nie musisz go mieć płynąc ze mną. Posiadam wszelkie uprawnienia do zawodowego prowadzenia jachtu żaglowego, po wodach morskich, na dowolnym obszarze kuli ziemskiej. Ponadto, przeprowadzę szkolenie bezpieczeństwa i zasad funkcjonowania na jachcie, dla całej załogi. Nie musisz się obawiać, że czegoś nie wiesz lub nie umiesz.

Zależenie od jachtu mamy 3,4 lub 5 kabin. Jeżeli przyjeżdżacie we dwójkę, to na pewno dostaniecie osobną kabinę. Jeżeli jedziesz w pojedynkę, to zostaniesz zaokrętowany z innym uczestnikiem rejsu, w jednej kabinie. Kobiety, na życzenie, mogą mieć osobą kajutę.

Na jachcie przebywa Kapitan oraz uczestnicy rejsu. W przypadku rejsów tematycznych lub motywacyjnych, na jachcie może przebywać coach instruktor.

Na większości rejsów, gdzie zawijamy do państw grupy Schengen, wystarczy dowód osobisty. Jednak na niektórych rejsach, możemy zapłynąć do kraju, w którym wymagany jest paszport (np. Maroko). Jeżeli nie będziesz miał paszportu, nie będziesz mógł opuścić jachtu i zwiedzić danego miejsca. Jeżeli masz wątpliwości jaki dokument zabrać, proszę zapytaj mnie przy rezerwacji.

Załoga jachtu jest podzielona na wachty, czyli zespoły 2 lub 3 osobowe. Zespoły odpowiedzialne są za przygotowywanie posiłków, o określonych porach oraz utrzymanie ładu na jachcie. Na rejsach długodystansowych, poszczególne zespoły prowadzą wachty 4 godzinne, na których nawigują i sterują. Wszystko jest prowadzone pod czujnym okiem Kapitana.

Tak, na jachcie dysponujemy instalacją 12V oraz gniazdami USB, gdzie można naładować telefon lub aparat. Standardowe domowe zasilanie 230V jest dostępne podczas postoju w porcie.

Lista rzeczy, które należy zabrać, znajduje się pod linkiem 

Na rejsach na ciepłych wodach raczej się nie zdarza, gdyż żeglujemy krótko i po spokojnych wodach. Na dłuższych rejsach lub na Bałtyku może się zdarzyć. Jestem przygotowany na takie sytuacje i doradzam jak postępować. UWAGA! nie należy brać żadnych lekarstw, ani innych środków leczniczych, bez porozumienia z Kapitanem. Choroba, nawet jeśli występuje, to zwykle mija po 1-2 dniach rejsu.

Na długich rejsach możemy żeglować nawet 4-5 dni. Na rejsach bałtyckich 1-2 dni. Na rejsach na ciepłych wodach, rodzinnych, żeglujemy wyłącznie w dzień, chyba że załoga wyrazi zgodę lub będzie tego wymagało bezpieczeństwo rejsu.

Na jachcie jesteśmy podzieleni na wachty 2-3 osobowe, które według ustalonego grafiku gotują i dbają o porządek w mesie. Jesteśmy na wakacjach, więc gotujemy szybkie i proste posiłki, chyba że któraś z wacht ma zmysł i potrzeby kulinarne:). Często w portach wychodzimy do lokalnych knajpek, aby spróbować nowych smaków.

Dbamy o czystość w okół siebie, to pozwala oszczędzić czas na sprzątanie jachtu. Jednak porządek i ogólny ład to podstawa bezpieczeństwa na morzu.

Koszty rejsu są szczegółowo przedstawione w opisach. Jeżeli macie jakieś pytania dotyczące finansów to proszę o bezpośredni kontakt.

Na niektórych rejsach wymagane jest posiadanie kasy jachtowej. Jest to składka wszystkich uczestników rejsu (poza kapitanem) na wyżywienie, opłaty portowe i paliwo do jachtu. Składka ta, z reguły waha się od 80 do 120 EUR i jeżeli jest wymagana, to jest to wyraźnie zaznaczone w opisie rejsu. Niewykorzystana część kasy jachtowej jest zwracana uczestnikom na zakończenie rejsu.

Jeżeli w opisie rejsu nie jest napisane, że cena zawiera wyżywienie, to zakupy jedzenia robimy z kasy jachtowej w pierwszym dniu rejsu. Z zakupionych produktów wachty przygotowują posiłki w czasie rejsu.

Jacht wyposażony jest w małe szafy i schowki, gdzie można schować swoje rzeczy. Jednak duże sztywne toby nie zmieszczą się do nich. Proszę aby pakować swoje rzeczy w miękkie torby, które dają się schować płasko pod materacem, w szafie lub można je z rolować.

Na jachcie zwykle mamy jeden lub dwa prysznice. Można się w nich myć, jest ciepła woda. Możemy także korzystać z pryszniców w portach. Podczas rejsów gdzie długo przebywamy w morzu (kilka dni) musimy oszczędzać wodę i prysznic będzie dostępny co 1-2 dni ,w zależności o decyzji Kapitana.

Rejsy są planowane tak, aby w razie niepogody dotrzeć do zaplanowanego miejsca. Może się jednak zdarzyć, że ze względu na złą pogodę i bezpieczeństwo uczestników rejsu, trasa będzie musiała ulec zmianie. Ostateczną decyzję zawsze podejmuje Kapitan jachtu.

Zawsze staram się aby była możliwość zwiedzania ciekawych miejsc w czasie rejsu. Na zwiedzanie będziemy mieli od kilku godzin, do 1-2 dni w każdym miejscu, do którego zawiniemy. Na te bardziej interesujące, zawsze przewiduję dłuży postój i doradzam co warto zobaczyć.

Transport do miejsca zaokrętowania, jeżeli nie jest wliczony w cenę rejsu (patrz oferta), jest do indywidualnego ustalenia. Zawsze pomogę w doborze lotów oraz z dojazdem z lotniska do mariny. Często, w pierwszym dniu rejsu, dysponuję samochodem i mogę odebrać załogę z lotniska.

W ofercie rejsu zawsze jest wyszczególnione czy zawiera pościel (koce, poduszki, prześcieradła i poszewki) czy nie. Jeżeli ktoś lubi dużo ciepła, może zabrać ze sobą dodatkowy śpiwór. 🙂