Przeskocz do treści
INTESYWNY BAŁTYK
+ SZKOLENIE Z OBSŁUGI SILNIKA I TRYM ŻAGLI!
05.04.2025 – 13.04.2025 (8 dni)

Co wyróżnia mój rejs?

Komfort

Maksymalnie 7 osób załogi - nikt nie śpi w mesie

Bezpieczeństwo

Spij spokojnie, płyniesz z kapitanem, który zna świetnie ten akwen

Atmosfera

Wkładam serce i zaangażowanie w każdy prowadzony rejs i szkolenie

Zapraszam na wyjątkowy, intensywny rejs, który połączymy z jednodniowym szkoleniem z obsługi i napraw silnika stacjonarnego diesla na jachcie. W trakcie rejsu będę też prowadził szkolenie z trymowania żagli.

Będziemy ćwiczyć, w jaki sposób żeglować z wiatrem na genui i spinakerbomie, jak przygotować, stawiać i zrzucać genaker, żagle marszowe i sztormowe.

Dowiecie się jak czarterować jachty aby nie stracić kaucji. Jak ją wpłacać oraz jakie ubezpieczenia działają, a kiedy nie, które z nich warto wykupić, a które są mało istotne i tylko uszczuplą Wasz budżet. Wiedzę tę zdobyłem na wielu własnych doświadczeniach. Jestem pewien, że zainwestowane pieniądze w szkolenie zwrócą Wam się wielokrotnie.

W kolejnych dniach skupimy się na bardziej zaawansowanej obsłudze, serwisie i rozwiązywaniu problemów związanych z silnikiem jachtu.

To szkolenie to duża dawka żeglugi oraz praktyczna wiedza i umiejętności, które każdy skipper i oficer jachtowy powinien opanować.

Zagadnienia szkoleniowe realizowane w trakcie rejsu:

  • Jak nie stracić kaucji podczas czarteru jachtu, czyli w jakiej formie wpłacać kaucje aby można ją było potem odzyskać (praktyczna wiedza oparta na kilkudziesięciu czarterach w różnych krajach świata)
  • Wykorzystanie radaru w nawigacji – praktyka
  • Wykorzystanie autopilota, kiedy i jak odpowiednio dobrać parametry oraz tryb pracy
 Praktyczna nauka trymowania, refowania i wykorzystania żagli w różnych warunkach wiatrowych. Jak robić to bezpiecznie i nie porwać żagli.  
  • Genua i grot
  • Genua + spinaker bom
  • Fok marszowy i sztormowy
  • Genaker
  • Zmiana żagli na rolerze i sztywnym sztagu

Silniki na jachcie – silnik stacjonarny i zaburtowy 

  • Budowa i obsługa silnika stacjonarnego (diesla)
  • Sprawdzenie silnika przy przejęciu jachtu, co i jak sprawdzać.
  • Podstawowe prace serwisowe przy silniku(w praktyce):
    • Sprawdzenie poziomu i wymiana oleju silnikowego i filtra
    • Wymiana filtra paliwa wstępnego i dokładnego
    • Sprawdzenie poziomu i wymiana oleju w skrzyni przekładniowej
    • Napięcie paska osprzętu i jego wymiana
    • Wymiana impelera w pompie wody zaburtowej
    • Wymiana pompy wody zaburtowej
    • Podstawowa metoda weryfikacji pracy wtryskiwaczy
    • Sprawdzenie uszczelnienia wału lub przekładni saildrive
    • Sprawdzenie poziomu i wymiana płynu chłodniczego
    • Budowa i wymiana rozrusznika
    • Wymiana alternatora
    • Jak prosto i szybko zrobić z silnika stacjonarnego pompę zenzową?
  • Przypadki awaryjne! Co robić? – praktyczne zajęcia jak analizować i weryfikować awarię krok po kroku, w przypadku gdy:
    • Silnik nie odpala
    • Występuje alarm przegrzania silnika
    • Brak reakcji silnika na manetkę
    • Zauważono wyciek paliwa/oleju/wody pod silnikiem
    • Brak ładowania baterii
    • Woda morska nie wypływa z wydechu
  • Budowa i sprawdzanie silnika zaburtowego (do pontonu)
  • Poprawna eksploatacja silnika zaburtowego
  • Podstawowe problemy silnika zaburtowego i ich rozwiązywanie

Jest to intensywny rejs żeglarski, na którym postaramy się przepłynąć dużo mil morskich, jednak jeden cały dzień rejsu w porcie poświęcimy na szkolenie z silników.

Wszystko to na wyjątkowym, solidnym i szybkim 14.5 metrowym jachcie Beneteau First 47.7, przygotowanym do oceanicznego pływania.

Na jachcie pełen komfort – ogrzewanie, generator, duże plotery gps, autopilot, radar Broadband4G, AIS, komplet żagli zapasowych, pełne wyposażenie bezpieczeństwa, kambuza oraz czysta pościel. Aby zapewnić najwyższy komfort załoga oraz skipper śpią wyłącznie w kabinach tak aby mesa była zawsze dostępna dla załogi.

Wszystkie nasze rejsy to rejsy stażowo-szkoleniowe, na których uczestnicy stanowią załogę, a nie są turystami.

Na rejsie poza dużą dawką praktycznych umiejętności, uzyskasz staż morski potrzebny do szkolenia na kolejne stopnie żeglarskie. Staż zostanie potwierdzony opinią z rejsu, wystawioną przez kapitana.

Zapraszam!

Wojciech Danilczuk

Szczecin - Świnoujście - Bornholm lub Sassnitz - Szczecin (7 dni)
Mapa rejsu

Wolnych miejsc: / Wstępna rezerwacja: 0/ Zarezerwowanych miejsc: 2

Termin: 05.04.2025 – 13.04.2025 (7 dni)

Rozpoczęcie rejsu: Szczecin (Polska) 

Zakończenie rejsu: Szczecin (Polska)

Planowana trasa:  Szczecin – Bornholm –  Kalmar – Karlskrone – Hano – Sassnitz – Szczecin

Dystans: 350-450 mil morskich  (staż morski 70-100 godzin)

Cena rejsu: 2990 PLN brutto / 3950 PLN brutto

50% płatne w momencie rezerwacji, a pozostała kwota 60 dni przed rejsem.

Szkolenie odbędzie się nie zależnie od ilości zgłoszonych uczestników.

Rejsy/szkolenia morskie cechują się dużą dozą niepewności ze względu na warunki atmosferyczne, dlatego plan rejsu jest orientacyjny i może ulec zmianie. Ostateczną decyzję w sprawie planu rejsu podejmuje kapitan biorąc pod uwagę głos załogi oraz warunki pogodowe. Zawsze dokładam największych starań, aby zrealizować rejs w całości i według planu

 

Cena szkolenia obejmuje:

  • pobyt na komfortowym jachcie (Beneteau First 47.7) w kabinie 2-osobowej (dostępne koje podwójne i piętrowe pojedyncze)
  • Wszyscy uczestnicy oraz kapitan śpią w kabinach, mesa pozostaje zawsze wolna –  dla Twojej wygody!
  • Opinię żeglarską z rejsu stażowo-szkoleniowego
  • Intensywne praktyczne szkolenie żeglarskie
  • opiekę kapitana (skippera) na wodzie 
  • pełne wyposażenie hotelowe i środki bezpieczeństwa
  • pełne ubezpieczenie jachtu 
  • świeża pachnąca pościel i poduszki 
  • Koszty sprzątania jachtu po rejsie

Koszty dodatkowe:

to składka na kasę jachtową 400PLN – 600 PLN (płatna w dniu rozpoczęcia rejsu) za tydzień rejsu, z której pokrywamy:

  • zakup produktów na smaczne wyżywienie, które będziemy samodzielnie przygotowywać na jachcie (istnieje możliwość zamówienia zakupów bezpośrednio z dostawą na jacht, bez konieczności tracenia czasu w supermarkecie)
  • zakup napojów bezalkoholowych
  • opłaty za postój w marinach
  • opłaty za zużyte paliwo w czasie rejsu

Cena rejsu nie obejmuje:

  • kosztów rozrywek na lądzie (zwiedzania, restauracji itp.)
  • Ubezpieczenia KL – mogę doradzić firmę ubezpieczeniową
  • kosztów dojazdu do portu zaokrętowania i z portu wyokrętowania 

Rejsy/szkolenia morskie cechują się dużą dozą niepewności ze względu na warunki atmosferyczne, dlatego plan rejsu jest orientacyjny i może ulec zmianie. Ostateczną decyzję w sprawie planu rejsu podejmuje kapitan biorąc pod uwagę głos załogi oraz warunki pogodowe. Zawsze dokładam największych starań, aby zrealizować rejs w całości i według planu.

JACHT

s/y LEONTINA

Beneteau First 47.7

Jacht Beneteau First 47.7 to bezpieczna oceaniczna jednostka z zacięciem do szybkiej i wygodnej żeglugi.  LEONTINA ma 14.5 metra długości, a w 4 kabinach pomieści wygodnie 7 członków załogi oraz kapitana. Jacht jest świetnie utrzymany i posiada najnowsze wyposażenie bezpieczeństwa. Wygodę załogi zapewnia wodne ogrzewanie we wszystkich kabinach, dwie przestronne toalety, duża mesa z kambuzem, generator, odsalarka, duże plotery GPS na zewnątrz i w nawigacyjnej, AIS nadawczo-odbiorczy i wiele innych.

Zapraszam na pokład mojego jachtu!

Szkolenie prowadzi

Wojciech Danilczuk

 
  • Stopień żeglarski: Kapitan Jachtowy,  RYA Yachtmaster, SRC, STCW 
  • Wiek: 43 lat
  • Staż morski: >45.000 Mm

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
aby na bieżąco otrzymywać najnowsze informacje odnośnie rejsów, czarterów i szkoleń żeglarskich