Przeskocz do treści
ZAAWANSOWANE SZKOLENIE ŻEGLARSKIE
+ MEDYCYNA NA JACHCIE! - EDYCJA 2
28.09.2024 - 05.10.2024 (7 dni)

Co wyróżnia moje szkolenie?

Komfort

Maksymalnie 7 osób załogi na
2 instruktorów

Bezpieczeństwo

Spij spokojnie, płyniesz z kapitanem, który zna świetnie ten akwen

Atmosfera

Wkładam serce i zaangażowanie w każdy prowadzony rejs i szkolenie

Zapraszam na wyjątkowe, autorskie, praktyczne szkolenie, które odbędzie się w Polsce na wodach Zachodniego Bałtyku.

Październikowa pogoda będzie wymagająca, ale jeśli nauczysz się jak radzić sobie w trudnych warunkach pogodowych, to przy cieplejszej i łagodniejszej pogodzie na pewno sobie poradzisz.

Będziemy ćwiczyć jak trymować żagle, w jaki sposób żeglować z wiatrem na genui i spinakerbomie, jak przygotować, stawiać i zrzucać genaker, żagle marszowe i sztormowe.

Dowiecie się jak czarterować jachty aby nie stracić kaucji. Jak ją wpłacać oraz jakie ubezpieczenia działają, a kiedy nie, które z nich warto wykupić, a które są mało istotne i tylko uszczuplą Wasz budżet. Wiedzę tę zdobyłem na wielu własnych doświadczeniach. Jestem pewien, że zainwestowane pieniądze w szkolenie zwrócą Wam się wielokrotnie.

W kolejnych dniach skupimy się na bardziej zaawansowanej obsłudze, serwisie i rozwiązywaniu problemów związanych z silnikiem jachtu.

Minimum jeden dzień poświęcimy tematyce medycznej. W rejsie będzie uczestniczył instruktor, lekarz lub ratownik, który będzie szkolił uczestników z praktycznych procedur medycznych, które mogą być przydatne i mogą ratować życie i zdrowie załogantów,  kiedy jesteście z dala od możliwości uzyskania specjalistycznej pomocy.

Ponadto dowiecie się jak planować kolejne odcinki rejsów, uwzględniając warunki meteo, zagrożenia nawigacyjne oraz prądy i pływy morskie. 

To szkolenie to olbrzymia dawka praktycznej wiedzy i umiejętności, którą każdy skipper i oficer jachtowy powinien opanować.

6 dni szkolenia zostało podzielonych na 6 głównych zagadnień:

  1. Przygotowanie jachtu do żeglugi, odbiór jachtu i planowanie rejsu
  • Jak sprawdzić takielunek i żagle – praktyczne ćwiczenia wchodzenia na maszt i dokonywania sprawdzenia takielunku (dla chętnych)
  • Sprawdzenie pozostałych instalacji jachtu: elektryka, silnik, hydraulika i inne.
  • Jak nie stracić kaucji podczas czarteru jachtu, czyli w jakiej formie wpłacać kaucje aby można ją było potem odzyskać (praktyczna wiedza oparta na kilkudziesięciu czarterach w różnych krajach świata)
  • Ubezpieczenia – ubezpieczenie jachtu, skippera, kaucji – o co w tym chodzi, jakie ryzyka są ubezpieczone (praktyczna wiedza z własnych doświadczeń, małych i dużych szkód)
  • Planowanie rejsów krok po kroku:
    • Nawigacja pilotowa – planowanie wejścia do i wyjścia z portu, jak poprawnie się przygotować
    • Wyznaczanie pozycji, kreślenie kursów i namiarów na mapach
    • Prowadzenie dziennika jachtowego
    • Nawigacja na pływach (prądy i pływy), korzystanie z tabeli i almanachu pływów
    • Praktyczne planowanie rejsu na wodach pływowych i nie pływowych
    • Wykorzystanie aplikacji do prądów i pływów
    • Obsługa przyrządów nawigacyjnych
    • Korzystanie z map, map pilotowych, locji, przewodników żeglarskich, almanachów i innych publikacji oraz źródeł elektronicznych
    • Elementy specyficzne dla długiej żeglugi oceanicznej, na co zwrócić uwagę i jak się do takiej żeglugi przygotować
  1. Bezpieczeństwo na jachcie
  • Szkolenie bezpieczeństwa dla załogi (ćwiczenia praktyczne) i zarządzanie załogą na jachcie 
  • Zabezpieczenie załogi przed wypadnięciem za burtę
  • Człowiek za burtą – praktyczne zajęcia 
  • Uruchamianie kamizelki ratunkowej – praktyczne zajęcia
  • Mijanie obcych statków – prawo drogi morskiej i AIS
  • Tratwa ratunkowa na jachcie
  • Choroba morska i jak sobie z nią radzić i jak pomóc załogantom 
  • Praktyczne ćwiczenia z odpalania rakiet i pławki dymnej
  1. Praktyczna nauka trymowania, refowania i wykorzystania żagli w różnych warunkach wiatrowych. Jak robić to bezpiecznie i nie porwać żagli. 
  • Genua i grot
  • Genua + spinaker bom
  • Fok marszowy i sztormowy
  • Genaker
  • Zmiana żagli na rolerze i sztywnym sztagu w trakcie żeglugi
  1. Medycyna na jachcie – zajęcia praktyczne – moduł prowadzi, Lekarz Maciej Kokoszka, Specjalista chirugii ogólnej oraz żeglarz
  • Wstęp do szkolenia
  • Udzielenie pierwszej pomocy na jachcie – resuscytacja, instrumenty do wentylacji, AED, pozycja bezpieczna ustalona
  • Traumatologia: urazy licznych okolic, postępowanie. Unieruchomienia szyną Krammera, Zimmera, chustą trójkątną, kołnierzem ortopedycznym.
  • Rany: klasyfikacja, postępowanie. Opatrunki, tamponada, staza taktyczna.
  • Techniki chirurgiczne: znieczulenie rany, szycie ran, usuwanie haczyka wędkarskiego.
  • Hipotermia, hipertermia, odwodnienie.
  • Uczulenia, alergie, wstrząs.
  • Zadławienie, zachłyśnięcie, zakrztuszenie, tonięcie. Postępowanie z człowiekiem za burtą od A do Z. 
  • Oparzenia, odmrożenia, porażenie prądem. 
  • Krwawienie z nosa. Postępowanie, tamponada.
  • Omówienie wybranych zagadnień chorobowych, m.in. udar, zawał, padaczka.
  • Techniki podawania zastrzyków. 
  • Wiele innych! 
  1. Silniki na jachcie – silnik stacjonarny i zaburtowy 
  • Budowa i obsługa silnika stacjonarnego (diesla)
  • Sprawdzenie silnika przy przejęciu jachtu, co i jak sprawdzać.
  • Podstawowe prace serwisowe przy silniku(w praktyce):
    • Sprawdzenie poziomu i wymiana oleju silnikowego i filtra
    • Wymiana filtra paliwa wstępnego i dokładnego
    • Sprawdzenie poziomu i wymiana oleju w skrzyni przekładniowej
    • Napięcie paska osprzętu i jego wymiana
    • Wymiana impelera w pompie wody zaburtowej
    • Wymiana pompy wody zaburtowej
    • Podstawowa metoda weryfikacji pracy wtryskiwaczy
    • Sprawdzenie uszczelnienia wału lub przekładni saildrive
    • Sprawdzenie poziomu i wymiana płynu chłodniczego
    • Budowa i wymiana rozrusznika
    • Wymiana alternatora
    • Jak prosto i szybko zrobić z silnika stacjonarnego pompę zenzową?
  • Przypadki awaryjne! Co robić? – praktyczne zajęcia jak analizować i weryfikować awarię krok po kroku, w przypadku gdy:
    • Silnik nie odpala
    • Występuje alarm przegrzania silnika
    • Brak reakcji silnika na manetkę
    • Zauważono wyciek paliwa/oleju/wody pod silnikiem
    • Brak ładowania baterii
    • Woda morska nie wypływa z wydechu
  • Budowa i sprawdzanie silnika zaburtowego (do pontonu)
  • Poprawna eksploatacja silnika zaburtowego
  • Podstawowe problemy silnika zaburtowego i ich rozwiązywanie
  1. Elektronika na jachcie. 
  • Nawigacja na ploterach – krótkie usystematyzowanie informacji na praktycznych przykładach
  • Wykorzystanie radaru w nawigacji – praktyka
  • Wykorzystanie autopilota, kiedy i jak odpowiednio dobrać parametry oraz tryb pracy
  • Urządzenia do wzywania pomocy, komunikacji i odbioru prognoz pogody:
    • Radiopława Epirbe
    • Transponder radarowy
    • Navtex
    • VHF
    • Satelitarne – Garmin in Reach – praktyczne użycie
    • Satelitarne – Irydium Go! – praktyczne użycie
    • Telefon satelitarny

Rejs jest przeznaczony dla osób, które mają już doświadczenie żeglarskie i chciałyby rozszerzyć swoje umiejętności i wiedzę praktyczną.

Nie jest to rejs turystyczny, a intensywne szkolenie żeglarskie, na którym 10-12 godzin dziennie będziemy realizować zaplanowany program. Ponadto będziemy także żeglować w dzień i w nocy (1 lub 2 noce). Na tym rejsie nie nastawiamy się na zwiedzanie portów. Na rejsie część zagadnień będziemy realizować w porcie, a część na wodzie. Nie gwarantujemy i nie skupiamy się na robieniu godzin, a na realizacji praktycznych ćwiczeń związanych z programem kursu.

Wszystko to na wyjątkowym, solidnym i szybkim 14.5 metrowym jachcie Beneteau First 47.7, przygotowanym do oceanicznego pływania.

Na jachcie pełen komfort – ogrzewanie, generator, duże plotery gps, autopilot, radar Broadband4G, AIS, komplet żagli zapasowych, pełne wyposażenie bezpieczeństwa, kambuza oraz czysta pościel. Aby zapewnić najwyższy komfort załoga oraz skipper śpią wyłącznie w kabinach tak aby mesa była zawsze dostępna dla załogi.

Wszystkie nasze rejsy to rejsy stażowo-szkoleniowe, na których uczestnicy stanowią załogę, a nie są turystami.

Na rejsie poza dużą dawką praktycznych umiejętności, uzyskasz staż morski potrzebny do szkolenia na kolejne stopnie żeglarskie. Staż zostanie potwierdzony opinią z rejsu, wystawioną przez kapitana.

Zapraszam!

Wojciech Danilczuk

DLA KOGO PRZEZNACZONE JEST SZKOLENIE
Szczecin - Świnoujście - Bornholm lub Sassnitz - Szczecin (7 dni)
Mapa rejsu

Wolnych miejsc: / Wstępna rezerwacja: 0 / Zarezerwowanych miejsc: 7

Termin: 28.09.2024 – 05.10.2024 (7 dni)

Rozpoczęcie rejsu: Szczecin (Polska) 

Zakończenie rejsu: Szczecin (Polska)

Planowana trasa:  Świnoujście – Bornholm lub Sassnitz  (trasa orientacyjna)

Dystans: 120 – 170 mil morskich

Cena rejsu: 3990 PLN brutto / 5000 PLN brutto

50% płatne w momencie rezerwacji, a pozostała kwota 60 dni przed rejsem.

Szkolenie odbędzie się nie zależnie od ilości zgłoszonych uczestników.

Rejsy/szkolenia morskie cechują się dużą dozą niepewności ze względu na warunki atmosferyczne, dlatego plan rejsu jest orientacyjny i może ulec zmianie. Ostateczną decyzję w sprawie planu rejsu podejmuje kapitan biorąc pod uwagę głos załogi oraz warunki pogodowe. Zawsze dokładam największych starań, aby zrealizować rejs w całości i według planu

 

Cena szkolenia obejmuje:

  • pobyt na komfortowym jachcie (Beneteau First 47.7) w kabinie 2-osobowej (dostępne koje podwójne i piętrowe pojedyncze)
  • Wszyscy uczestnicy oraz kapitan śpią w kabinach, mesa pozostaje zawsze wolna –  dla Twojej wygody!
  • Opinię żeglarską z rejsu stażowo-szkoleniowego
  • Intensywne praktyczne szkolenie żeglarskie
  • opiekę kapitana (skippera) na wodzie 
  • pełne wyposażenie hotelowe i środki bezpieczeństwa
  • pełne ubezpieczenie jachtu 
  • świeża pachnąca pościel i poduszki 
  • Koszty sprzątania jachtu po rejsie

Koszty dodatkowe:

to składka na kasę jachtową 400PLN – 600 PLN (płatna w dniu rozpoczęcia rejsu) za tydzień rejsu, z której pokrywamy:

  • zakup produktów na smaczne wyżywienie, które będziemy samodzielnie przygotowywać na jachcie (istnieje możliwość zamówienia zakupów bezpośrednio z dostawą na jacht, bez konieczności tracenia czasu w supermarkecie)
  • zakup napojów bezalkoholowych
  • opłaty za postój w marinach
  • opłaty za zużyte paliwo w czasie rejsu

Cena rejsu nie obejmuje:

  • kosztów rozrywek na lądzie (zwiedzania, restauracji itp.)
  • Ubezpieczenia KL – mogę doradzić firmę ubezpieczeniową
  • kosztów dojazdu do portu zaokrętowania i z portu wyokrętowania 

Rejsy/szkolenia morskie cechują się dużą dozą niepewności ze względu na warunki atmosferyczne, dlatego plan rejsu jest orientacyjny i może ulec zmianie. Ostateczną decyzję w sprawie planu rejsu podejmuje kapitan biorąc pod uwagę głos załogi oraz warunki pogodowe. Zawsze dokładam największych starań, aby zrealizować rejs w całości i według planu.

JACHT

s/y LEONTINA

Beneteau First 47.7

Jacht Beneteau First 47.7 to bezpieczna oceaniczna jednostka z zacięciem do szybkiej i wygodnej żeglugi.  LEONTINA ma 14.5 metra długości, a w 4 kabinach pomieści wygodnie 7 członków załogi oraz kapitana. Jacht jest świetnie utrzymany i posiada najnowsze wyposażenie bezpieczeństwa. Wygodę załogi zapewnia wodne ogrzewanie we wszystkich kabinach, dwie przestronne toalety, duża mesa z kambuzem, generator, odsalarka, duże plotery GPS na zewnątrz i w nawigacyjnej, AIS nadawczo-odbiorczy i wiele innych.

Zapraszam na pokład mojego jachtu!

Szkolenie prowadzi

Wojciech Danilczuk
kapitan jachtowy

  • Stopień żeglarski: Kapitan Jachtowy,  RYA Yachtmaster, SRC, STCW 
  • Wiek: 43 lat
  • Staż morski: >45.000 Mm

Szkolenie prowadzi

Lek. Maciej Kokoszka

Specjalista chirurgii ogólnej

Witam!

Posiadam uprawnienia jachtowego sternika morskiego, operatora SRC. Doświadczenie w żeglarstwie morskim do tej pory zebrałem biorąc udział w licznych rejsach na wodach Bałtyku, Morza Śródziemnego, Morza Północnego oraz Oceanu Atlantyckiego. Żeglarstwo to jedna z moich pasji. Nie ukrywam, że nie jest mi również obce całonocne biesiadowanie w portowych tawernach przy dźwiękach gitarowych szant. Zawodowo jestem chirurgiem ogólnym, a przez ostatnie 10 lat pracę pełniłem w większości na Szpitalnych Oddziałach Ratunkowych i Izbach Przyjęć. Zebrana wiedza zawodowa pozwoliła mi na jej wykorzystanie w żeglarstwie, z czym chętnie się dzielę z innymi. Sierra Alpha Foxrot Echo Tango Yankee Foxrot India Romeo Sierra Tango!

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
aby na bieżąco otrzymywać najnowsze informacje odnośnie rejsów, czarterów i szkoleń żeglarskich